1 Temmuz 2011 Cuma

gazeteyi tersinden okumaya başladığımız sürece...

bizim milletimize karşı yapılan standart bir eleştiri vardır; "gazeteyi eline alınca spor sayfasından okumaya başlarlar" şeklinde.. hatta bu cümle entelektüelliğe ilk adım cümlesidir bizde.. ancak bunu söyleyen insanların ciddi bir tarih bilgisi eksikliği var. biz yüzyıllar boyu kur-an okumuş ve arap alfabesi kullanmışız. bu yüzden sayfaları da baş parmakla çevirmeye alışkın bir milletiz. bizim için genetik bir refleks yani..
mesela biz kitapların da önce sonlarını okuruz. bu da aynı refleksin ürünü.. millet olarak kitaplarla aramızın iyi olmamasının bir nedeni budur belki de.. kitabı sonundan okumaya başlarız, fark ettiğimizde ise iş işten geçmiş olur.. artık sonunu bildiğimiz bir kitap vardır elimizde ve keyifle okuyamayız artık..:)
ve'l hâsılı kelam; kur-an ve arap alfabesi bizim içimize işlemiş. bu millet gazeteyi arka sayfadan okumaya başladığı sürece benim de umudum kesilmeyecek. bir gün o gazetelerin yerine kur-an mutlaka elimize yapışacak ve baş parmak alışkanlığı yüzünden futbol hastası olmuş bu millet, doğru kitabın sayfalarını çevirmeye başladığında da kurtuluş yoluna girmiş olacak inşAllah..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder