- namaz, mü'minin gün içindeki yön tabelalarıdır.. biri kaçtığında artık yol uzamış, zaman boşa harcanmıştır..
- pantolon, kendi ayakları üzerinde durmaya çalışan modern kadının milli formasıdır..
- ulan vadem dolsun, dünyada bi dakka daha durusam şerefsizim..
- üç boyutlu nesnenin iki boyutlu fotoğrafına bakarsan, o nesneyi çok sınırlı biçimde algılarsınlarsın.. freud, üç boyutlu insana iki boyuttan bakmış ve her gördüğünü durduğu noktadan anlamlandırmaya çalışmıştır. sığ görüşlü bir insanın görüşlerini nasıl benimseyelim şimdi..!
- dünyanın en fakir insanları yaratıcı inancı olmayanlardır.. düşünsenize; koskoca bir mânâ aleminden yoksun yaşıyorlar.. bir de inancı olup da elindeki zenginliğin farkında olmayanlar var tabi.. onlar da görme fakiri..
- beşerî sevgi, tüm beklentiler Allah'tan olduğunda gerçek mânâsına kavuşmuş oluyor..
- vakit namazları, mü'minin hesap günü provalarıdır..
- bir erkek için çocukluğun en güzel yanlarından biri de ağlayabilme yeteneği olsa gerek.. gerçekten erkek olunca kaybediliyor..
- namaz, mü'minin hayatındaki en anlamlı monotondur..
- bir insanı severken isterseniz canınızı fedâ edecek kadar sevin, ama ondan vazgeçemeyecek kadar dağil..
- "gecikmiş adalet, adalet değildir" diye bi söz var.. ama işin aslı şöyle ki; ahiretsiz adalet, adalet değildir..
- iman, irfan ve ilmin büyümesiyle büyür.. ilimsiz iman (eksik olur ama) olur; ancak irfansız iman olmaz. (yanlışım, eksiğim varsa söyleyin..)
- eleştiri ve soru.. ikisi de iki uçlu ok gibidir.. bir ucu bir yerleri hedef alırken, diğer ucu hep sahibini gösterir..
- namaz, mü'minliğe giden yolda atılan en sağlam/büyük adımdır..
- birinin günahını görünce o kişiden nefret etmek, arka planda, kendini yüceltme gayretidir. mü'min, günah işleyen için üzüntü duyan kişidir..
- aramızda "sen"in, "ben"in lafı mı olur; ha sen söylemişim, ha ben söylemişsin..
- hayatın anlamını merak edenler namazın anlamını araştırsınlar..
- erkeğin hüznü bencil ve kibirlidir.. paylaşıldıkça azalacağını bilir ama paylaşılmayı da kendine sırnaşılmasını da istemez..
- "hiç ölmeyecekmiş gibi dünya için çalış" tavsiyesi, ancak islâmî düşünüldüğünde doğru anlaşılır; dünyevî düşünüldüğünde değil..
- bir futbol takımı en fazla 11 kişiyi bir araya getirir.. kitleleri bir araya getirmiş gibi görünse de içi boştur o birlikteliğin..
- bir oyunun bir araya getirdiği insanlar, "bir oyun"la dağılırlar..
- insanlar neden hayırlı olanı istemek yerine gönüllerindekinin hayr'olmasını isterler? bilmezler mi ki Allah kaldıramayacakları yük vermez..
- bir acıdan kurtulmak istiyorsan, önce onu doğru tanımlaman gerekir.. acının sende tam olarak ne olduğunu iyice bilmen...
- insanlık tarihinin en uzun tartışması: insanın yaşı, girdiği yaş mıdır yoksa doldurduğu yaş mı? torunumun torunu bile tartışacak bu konuyu..
- namaz kılan başörtüsüz, namaz kılmayan başörtülüden evlâdır..
- zulme karşı buğz'edenle münafık arasında, sadece ufak bir mimik farkı vardır..
- bizler, terörü lanetlediğimizi kadar ırkçılığı lanetlemedikçe, kendimizi bu fasit daireden çıkartamayız..
- "kurunun yanında yaş da yanar" anlayışı bir adalet tembelliğidir. adaleti tembel olanın, çalışkan olduğu hiç bir işten hayır gelmez..
- bilgili adamın kalitesini, konuştuğu zamanlardan çok sustuğu zamanlardan anlarım..
- ya Rabbî! şerefli zorluklar ver bize.. zalime karşı dik durduktan sonra karşılaşacağımız zorluklar ver.. mazluma sırtımızı gösterme.. âmîn..
- barış, barıştan yana olarak değil, mazlumdan yana olarak sağlanır..
- mü'min, bir sonraki vakit namazını, askerdeki çocuğunu bekler gibi bekleyen kişidir..
- hayat her ânıyla imtihandır..
- insanlar istediklerini elde etmeyi çok iyi biliyorlar; ama istemeyi bilmiyorlar..
- akıl dengesi yerinde olan insanın düşünmeme gibi bir hakkı yoktur..
- içinden geldiği gibi yaşamak akla zulm'etmektir..
- insan, 5 söyleyip (en azından) 1 yaşamıyorsa, bir süre sonra söylediklerinin altında ezilir; ve ortada ne söz kalır ne de insan(lık)..
- insan vicdanı olan hayvandır..
- tıpta ve kapitalistlerin reklamlarında ayıp yoktur!
- yapılması gereken ayrımlar: 1) zalim-mazlum 2) inanan-kâfir 3) kadın-erkek 4) zengin-fakir (maddî ve mânevî yönden)
- maharet zorluk çekmekte değil, zorlukları kolaya çevirmekte.. kolaylaşınca da rehavete bulaşmadan, şükür adına, zordakilere yardım etmekte..
- bir günahın için tövbe etmek istiyorsan önce dilinde tövbe et (o günahtan bahsetme). sonra gözünde tövbe et (o günahı işleyenlere bakma).. bu iki adımdan sonra zihninde ve bedeninde tövbe etmen kolaylaşır ve günahından kurtulursun..
- günün duâsı: diğer insanların dertleriyle o kadar dertlenin ki kendi dertleriniz canınızı sıkamasın inşAllah..
- eğer obezite bir hastalıksa neden afrika'da yok..?
- elinde 5 varken 1'ini veren müslüman, elinde 15 varken 14'ünü verir.. müslümanın doğru orantısı böyle olur!..
- güneş gözlüğü takan insanlar, gözümde güvenilirliklerini kaybediyorlar..
- sahabeler birbirlerine "bana öğüt ver kardeşim" derlermiş.. biz neden kardeşinden öğüt duymaya tahammülü olmayan kibirli müslümanlar olduk?!
- eğer yeryüzünde samimiyetine güvendiğim insan sayısı azalmaya başlarsa dönüp kendime bakarım, nerede yanlış yaptım diye..
- yardım (infak) etmek, bir nevî oruç tutmaktır; yani nefse karşı diklenmektir..
- ülkelerin sınırlarından bana ne..! onları da, kalplerimize sınır koymaya çalışan insanlar koymadı mı zaten..
- sevilmeyen şeyle alay etmek, ondan etkilenmemek için uygulanan bir savunma eylemidir. alay edilenin değil, alay edenin eksikliğinden doğar..
- kendisinden başka kimsenin ayıbını göremeyecek kadar miyop olan müslümanlar aranıyor..
- emin olun, beş vakit namazını kılmayan kişinin, kıyamet günü cennete girmeyi istemeye yüzü olmayacak..
18 Ağustos 2011 Perşembe
tweet uçar, blog kalır - temmuz
30 Temmuz 2011 Cumartesi
felaketlerin tersyüz etkisi
felaketlerin insan hayatını ters yüz etme etkisi "ünlü olma" konusunda da kendisini gösteriyor. şöyle ki; meşhur biri bir trafik kazası geçirip hastaneye kaldırıldığında hiç olmadığı kadar halka yakın bir konuma geçer, yani halktan biri olur. her hastayla aynı kıyafeti giyer ve mümkün olduğunca kameralardan uzak durur. çünkü o haliyle hatırlanmak istemez..
gayrimeşhur biri trafik kazası geçirip ölümden döndüğünde ise, kendi adına meşhurluğa en yakın konuma ulaşma imkanına kavuşmuş olur. çünkü o haliyle akşam haberlerine malzeme konumundadır ve "bu şekilde hatırlanmiyim" gibi bir derdi de yoktur; ki zaten hatırlanma ihtimali varsa bile ancak bu şekilde mümkün olacaktır. bir kaç kamera gelir, haberini yapar.. o kaza geçirmiş yaralı insan artık bir[kaç] günlük meşhurdur ve normal şartlarda bir geçmiş olsun demeyecek insanlardan bile "televizyonda gördüm abi seni; çok geçmiş olsun" diye telefonlar gelmeye başlar..
not: bu yazının hiçbir öğretici amacı yoktur; sadece bir tespiti paylaşmak istedim..:)
gayrimeşhur biri trafik kazası geçirip ölümden döndüğünde ise, kendi adına meşhurluğa en yakın konuma ulaşma imkanına kavuşmuş olur. çünkü o haliyle akşam haberlerine malzeme konumundadır ve "bu şekilde hatırlanmiyim" gibi bir derdi de yoktur; ki zaten hatırlanma ihtimali varsa bile ancak bu şekilde mümkün olacaktır. bir kaç kamera gelir, haberini yapar.. o kaza geçirmiş yaralı insan artık bir[kaç] günlük meşhurdur ve normal şartlarda bir geçmiş olsun demeyecek insanlardan bile "televizyonda gördüm abi seni; çok geçmiş olsun" diye telefonlar gelmeye başlar..
not: bu yazının hiçbir öğretici amacı yoktur; sadece bir tespiti paylaşmak istedim..:)
3 Temmuz 2011 Pazar
retweet haziran
- bosna, afganistan, çeçenistan, gazze... hepsi savaşlarında yenildi, yeniliyor.. ama kaybeden onlar değil; kaybeden dünya ve insanlık oldu..
- ben arkasından tweet atmıyorum; gerekirse mention'la da söylerim..
- camiden dönünce (hâşâ)"Allah'ın gözlükleri varmış" diyen çocuklarımız var.çocuğa Allah'ı anlatmadan camiler Allah'ın evidir dersek olur tabi
- özlem duygusunda üç istek vardır: görmeyi isteme, görmesini isteme, görülmeyi isteme. bu isteklerden ilk ikisi vicdânî, üçüncüsü nefsî (egoist) istektir..
- tesiri olmayan lafı sarfetmekten Allah'a sığınırım..
- dinimizde kandillerin hükmü var mı yok mu bilmiyorum ama varsa bile doğru biçimde anlamadığımız kesin.. biz genelde sadece kandillerde ve ramazanda namazın, orucun, kur-an'ın derdine düşeriz. o da sadece derdine.. mânâsına değil... halbuki kandil gecelerinin bir kıymeti varsa havai fişek gibi bir an yanıp söndüklerinde değil; kandil olup, mum olup hayatımızı aydınlattıklarında ya da mîlâdımız olup bizi değiştirdiklerinde ortaya çıkar.
- insan gözü neyi görürse, aklı da onunla meşkul olur.. yani gözümüzü yenmeden aklımıza hakim olamayız; gördüklerimiz yönetir aklımızı.. zaten reklam sektörü de bizim gibi gördüğüyle hareket edenler yüzünden bu kadar gelişti.. bebekken şeker gördük istedik, çocukken bisiklet.. genç olduk kaliteli bir telefon.. buraya kadar makul düşünemiyoduk, normaldi.. ama ondan sonra da duramadık; araba gördük, istedik; daha yüksek makam istedik; yazlık istedik, kışlık istedik... istemeyi unuttuğumuz bir şey oldu; o da rahat yatacak bir kabir...
- "uyuma halkım" diyen kibirli zihinlerden nefret etmeye başladım..
- her şeyi kitabına uydurduk da bi islamı uyduramadık..
- tesellî istersen, ölüm yeter..
- kandiller (yani recep, şaban ayları) ramazan provasıdır; ramazan hayat provasıdır; bayram ise ahiret provasıdır.
- kur-ân'ın meâlini okumak, orjinal metnini okumaktan daha zordur.. anlayınca düşünmek ve değişmek gerekir; bu da nefse ağır gelir..
- bir tek oyun çok şey değiştirdiği seçim sınıf başkanlığı seçimidir.. o yüzden kimse genel seçimlerde yaptığı seçimle, partisine çok şey kattığı fikrine kapılmasın..
- belki furkan doğan olma hakkımı kaybettim ama çok çalışırsam belki biraz hakan albayrak olabilirim..
- söz, ne kadar düşünmeye sebep oluyorsa o kadar güçlüdür..
- standart söylemleri sevmem; ama her "hayırlısı olsun" dendiğinde ayrı düşüncelere dalıyorum..
- abdestsiz kur-an okumak, "abdestsizim" deyip okumamaktan daha hayırlıdır..
- kur-an'ı abdestli okumak hassasiyettir. bırakın okumak isteyenler o hassasiyeti kazanana kadar abdestsiz okusunlar..
- gayrimüslim bir ailede doğan insanın Allah'ı arayıp bulma gibi bir sorumluluğu varsa, müslüman ailede yetişenin sorumluluğunu siz düşünün..
- cami minarelerinden yuksek binalar islam sehirlerine yakismiyor..
- örtünme ayetlerini idrak etmeden örtünmeye kalkan kadınlar, acınası hallere bürünebiliyorlar..
- eğer yemek nimetse, acıkmak da nimettir..
- aklıyla düşünmeyen insan gözüyle düşünür..
- facebook'ta video paylaştığımızın yarısı kadar yediğimiz ekmeği paylaşmayı bilsek aç insan kalmazdı heralde..
- diğer yandan; sayfamızda video ve fotoğraf yayınlama işlemine "paylaşma" demek, paylaşma eyleminin değerini düşürüyor..
- iğrenç espriyle dalga geçen insanla arkadaşlık yapılmaz..
- eski eşyalarımı karıştırırken yaptığım çizimleri buldum.. farkettim ki ben çocukken marjinal olmak istemişim ama becerememişim..(:
- #leylailemecnun izlemeyen, #leylailemecnun izleyenin halinden anlamazmış..
- müslümanlar, psikolojiyi freud'un elinden alıp kur-an'a teslim etmeden gerçek mânâda huzur bulamazlar..
- hayat tecrübesi: sizi seven bir karşı cinse karşılık veremeyecekseniz "nalet bir insan" taklidi yapın; herkes bir an evvel yolunu bulsun..
- bir dost istiyorum, ben sustukça dinleyecek...
- hey beni dinleyin.. ama önce kendinizi "din"leyin.. mümkünse islam olsun..
- düz mantıkla bile yaklaşınca ne olduğunu anlaşılıyor "islamcı"nın: islâmı, kendisine almadan başkasına satmaya çalışana denir islamcı..
- #mavimarmara ismini tek bir gemiye sığdırmaya çalışanlar var.. #mavimarmara tüm "insan" dünyasının ilham kaynağıdır. o zaten gazze'dedir..
- insanları siyâsî söylemlerine göre değil, hayâtî söylemlerine göre değerlendirmeyi öğrenmeliyiz. türkiye'de siyasetle hayat paralel değil..
- hakiki iman, atılan bozuk paranın tura gelme ihtimalinin %50 olmadığına inanmaktır..
- gelecekle ilgili olaylar için olasılık değerleri belirleyen müslüman, duânın etkinliğine iknâ olmamış müslümandır.
- olaylara olasılık değerleri vermek bir nevî kâhinliktir..
- namaz kılmamak kendine zulm'etmektir.. kendi hakkını arayamayan müslüman başkasının hakkını nasıl arayabilir..!
- gözümde en cesur insan, yanlış yolda olduğunu görüp, doğru yolda yürümeye başlayandır. çünkü o insan kendi geçmişini silmeyi göze almıştır..
- "tanrı" kavramı dünyevî bir kavramdır. yani kıyamet kopunca tüm tanrılar ölecektir. bu yüzden de müslümanın "tanrı" ismini Allah için kullanması doğru değildir..
- babasız çocuklar için (en azından) duâ etmeyi beceremeyen insanın, babalar günü kutlamaya nasıl yüzü oluyor anlamıyorum..
- babaya verilen değeri en güzel gösteren şey babasız çocuklara sahip çıkmaktır..
- çocukken benim için dünyanın en güzel kadını annem, en yakışıklı erkeği ise babamdı. onlara karşı sevgimin en saf hali o zamankiydi galiba..
- devrimcilerin çoğunun neden dinden uzak olduğunu ya da dinden uzak olanların neden devrimci olduklarını şimdi anlıyorum: sabır anlayışı yok. sabır olmadığından, durumun yavaş yavaş düzelmesini bekleyemiyorlar ve bir an önce mevcudu yıkıp yenisini yapmak istiyorlar..
- "ben hep yalan söylerim" cümlesi paradoks değildir. bazen doğru, bazen yalan söyleyen adamın söylediği bir yalandır..
- prensip, sürekli akl-ı selîm düşünemeyen insanın anayasasıdır; bazen de îzâhı olmayan davranışların bahanesi.. çocukluğumuzdan beri anne-babamız, öğretmenimiz "prensipli olmak iyidir" diye tembihleyip durdular; ama "prensip"in bizden götürdüğü şeyin farkına varmadılar: düşünmek.. prensip sahibi olan insan her daim düşünme ihtiyacı hissetmez. belli kuralları vardır, onlar üzerinden hareket eder. bazı uyanıklarımız da sorgulanmasını istemedikleri davranışlarına kalkan olarak kullanırlar "prensip"i.. haklı adam;"prensipli olmak iyidir"..
- herkesin düzeltebileceği ilk kişi "ben" iken, hemen herkes 2. ve 3. kişilerle uğraşıp durur..
- karşınızdakinin bir dediğinden on mânâ çıkartıyorsanız, ya o kişiyi çok seviyorsunuzdur, ya da ondan nefret ediyorsunuzdur..
- cepte taşınabilen internet insan ilişkilerine zarar verir; bu teknolojiyle övünmemize gerek yok yani.. bulunulan her ortamda twitter takipçilerini doyurmak, çevremizde bulunan insanlardan çaldığımız sözcüklerimizle mümkün olabilir.. etrafımızdaki insanlara emek vermek, onlara karşı sorumluluğumuzdur. çevremize ayırmadığımız zamanlar, onların hakkına girmektir..
- "insanlar çift yaratılmıştır" diyenler üçüzler için ne yorum yapıyorlar, merak ediyorum..
- kıyamet günü mü'minin doğum günüdür.. doğum günümüz kutlu olur inşAllah..
- eğer hayatında Allah yoksa şu an alıyor olduğun nefesi nasıl anlamlandırabilirsin ki..?
- insan güzel güzel susmayı öğrenmeden, güzel konuşmayı öğrenemez..
- müslüman, Allah'tan beklemeyi öğrenmeden, kuldan beklememeyi öğrenemez..
- twitter'da birini sırf seni takip ettiği için takip etmek, arkadaşın için sevmediğin bir filmi izlemek gibi..
- bilmezken susmak dert değil de biliyorken susmak nefse ağır geliyor..
- kendimi bir anlığına serbest bıraktım ve insanın ne kadar nankör bir varlık olduğunu bir kez daha anladım.. ("gemi" hemen sola çekiyo..)
- torunlarına "şimdi sessiz olun, ben namaza başlayınca istediğiniz kadar gürültü yapabilirsiniz" diyen amca; idôlümsün..!
- müslüman müslümanın din kardeşi değildir. doğrudan, katıksız, öz mü öz kardeşidir!..
- istanbul'a dünyanın en büyük akvaryumunu açmışız; bu ayıp bize 2023'e kadar yeter!.. belki daha fazla.. akvaryumlara tıkıştırdığımız canlıların doğadaki yerleri bellidir; onların yerini değiştirme hakkını kendimizde nasıl bulabiliyoruz..! hayvanları katletmek caniliktir, gaddarlıktır.. ama hayvanların yaşayacakları yeri belirlemek, Allah'ın düzenini beğenmemektir, tanrılık taslamaktır!
- Rabb'ini bilmeyen haddini bilemez..
- tefekkürler türkiye!.. kandil gecesi ya hani..
- kutsamak, en etkin, en modern kaçış yöntemlerinden birisidir. görünüşte değer verip, özünden kaçma üzerine çalışan bir yöntemdir. istiklal marşının manasından en çok kaçanlar, ona en çok "değer veren" kişiler oluyor genelde. kur-an'ı kutsayıp, duvara asıp, ona el sürülemezmiş gibi davrananlar da mânâsından kaçıyorlar aslında..
- akıl ve dil, bedeni eyleme hazırlamak için var..
- bence dünyanın en dezavantajlı kesimi güzel kadınlar.. sana ilgi duyan insanlardan kurtulup Allah'a ilgi duymaya başlamak zor olsa gerek..
- herkesin imtihanı farklı tabi.. önemli olan hayatımızdaki her şeyin ve herkesin imtihanımızın parçası olduğunu unutmamak..
- delinen market poşetimizi görünce "poşetler de bozuldu, insanlar gibi..." yorumunu yapan filozof ruhlu, bisikletli amcayı tebrik ediyorum..
- katledilenleri türk, kürt, şii, sünni, alevi, vs. şeklinde adlandırmak, katilleri azm'edenlerin ekmeğine yağ sürmektir.. bizim her olaya zalim-mazlum çerçevesinden bakmamız lazım. mazlumun ve zalimin ırkı veya mezhebi yoktur!..
- "ben görmediğime inanmam" diyen insanın tanrısı gözleridir..
- bir ateist 10 numara keyif içinde yaşamadığı halde hala intihar etmemişse, o ateistin bir yerlerinde mutlaka ahiret inancı vardır..
1 Temmuz 2011 Cuma
gazeteyi tersinden okumaya başladığımız sürece...
bizim milletimize karşı yapılan standart bir eleştiri vardır; "gazeteyi eline alınca spor sayfasından okumaya başlarlar" şeklinde.. hatta bu cümle entelektüelliğe ilk adım cümlesidir bizde.. ancak bunu söyleyen insanların ciddi bir tarih bilgisi eksikliği var. biz yüzyıllar boyu kur-an okumuş ve arap alfabesi kullanmışız. bu yüzden sayfaları da baş parmakla çevirmeye alışkın bir milletiz. bizim için genetik bir refleks yani..
mesela biz kitapların da önce sonlarını okuruz. bu da aynı refleksin ürünü.. millet olarak kitaplarla aramızın iyi olmamasının bir nedeni budur belki de.. kitabı sonundan okumaya başlarız, fark ettiğimizde ise iş işten geçmiş olur.. artık sonunu bildiğimiz bir kitap vardır elimizde ve keyifle okuyamayız artık..:)
ve'l hâsılı kelam; kur-an ve arap alfabesi bizim içimize işlemiş. bu millet gazeteyi arka sayfadan okumaya başladığı sürece benim de umudum kesilmeyecek. bir gün o gazetelerin yerine kur-an mutlaka elimize yapışacak ve baş parmak alışkanlığı yüzünden futbol hastası olmuş bu millet, doğru kitabın sayfalarını çevirmeye başladığında da kurtuluş yoluna girmiş olacak inşAllah..
mesela biz kitapların da önce sonlarını okuruz. bu da aynı refleksin ürünü.. millet olarak kitaplarla aramızın iyi olmamasının bir nedeni budur belki de.. kitabı sonundan okumaya başlarız, fark ettiğimizde ise iş işten geçmiş olur.. artık sonunu bildiğimiz bir kitap vardır elimizde ve keyifle okuyamayız artık..:)
ve'l hâsılı kelam; kur-an ve arap alfabesi bizim içimize işlemiş. bu millet gazeteyi arka sayfadan okumaya başladığı sürece benim de umudum kesilmeyecek. bir gün o gazetelerin yerine kur-an mutlaka elimize yapışacak ve baş parmak alışkanlığı yüzünden futbol hastası olmuş bu millet, doğru kitabın sayfalarını çevirmeye başladığında da kurtuluş yoluna girmiş olacak inşAllah..
19 Haziran 2011 Pazar
hedef: 2023'te 10 dakikada biten teravih!
"teravih namazı yirmi rekat.. namazın erkânına uyup normal hızla kılmaya kalkarsak, yatsıyla birlikte bir saat sürüyor; cemaatin canı sıkılıyor. böylece gelmek isteyenler de gelmiyor. en iyisi hızlandıralım biz bu namazı.. sureleri hızlı hızlı okuyuveiririz; fatiha'dan sonra tek ayet okuruz; rükû ve secdeyi de hızlı hızlı geçiştirdi mi 20 dakkaya tamam bu iş.." diyen imamlar!.. bu 20 dakika 19'a, hatta 18'e insin istemez misiniz? evet diyorsanız eğer, tam size göre bir taktiğim var: tahiyyattan sonra okunan salli-bârik dualarını birleştirin! nasıl mı..? şöyle: "Allahümme salli..." diye girin, "...kemâ barekte..." şeklinde devam edin. böylece ikisi tek seferde aradan çıkmış olsun. hem zaten cemaatin çoğu bir an önce bitsin diye geliyor. bu taktikle onların da gönlünü almış olursunuz.
siz ilk ramazan ayında bunun uygulamaya başlayın, ben de bu arada iki secdeyi teke indirme üzerine çalışmalarımı yapayım.. bu ikinci projeyle 15-16 dakikaya indirmeyi planlıyorum.
hedef 2023 yılında 10 dakikada teravihi bitirmek. "hayal" diyorsunuz değil mi.. sizlerle ne hayaller gerçek oldu; sizler sayesinde 20 rekat boyunca eğilip doğrulan cemaatler tek rekatlık feyz dahi alamaz oldular.. daha fazlasını da yapabiliriz! şimdi pes etmenin zamanı mı..?
siz ilk ramazan ayında bunun uygulamaya başlayın, ben de bu arada iki secdeyi teke indirme üzerine çalışmalarımı yapayım.. bu ikinci projeyle 15-16 dakikaya indirmeyi planlıyorum.
hedef 2023 yılında 10 dakikada teravihi bitirmek. "hayal" diyorsunuz değil mi.. sizlerle ne hayaller gerçek oldu; sizler sayesinde 20 rekat boyunca eğilip doğrulan cemaatler tek rekatlık feyz dahi alamaz oldular.. daha fazlasını da yapabiliriz! şimdi pes etmenin zamanı mı..?
9 Haziran 2011 Perşembe
retweet mayıs
- "......dir." şeklinde biten cümleleri kurmadan önce iyi düşünmek lazım; zira geri dönüşü zor olan yola sevkederler insanı..
- "sarhoşken namaza yaklaşmayın" ayetinin sadece ikinci kısmını dikkate alan zihniyet, "yiğidi öldür, hakkını yeme" sözünün sadece ilk kısmını dikkate almaktan geri durmuyor.
- #leylailemecnun için replik denemesi: - dur! yoksa beddua ederim.. + tamam tamam etme! teslim oluyorum.
- tv'dekiler "75milyon bizi izliyor" diyebiliyorsa twitter kullanıcısının da "200milyon yazdıklarımızı okuyor" diyebilir..
- oje kullanan müslüman kadınlara duyuru: ojenin üzerine mesh yapılmıyor; sonra kimse söylemedi demeyin..
- "müslüman" kavramı inanç ile gelen boş bir kaptır; herkes içini amelleriyle doldurur.
- otobüste uyuma taklidi yaparken yüzü kızaracak gençlere ihtiyacımız var..
- uyuşturucu, alkol, porno.. bunlar insan harcayan, toplumları pasifize eden silahlardır. tek bir insan daha kaybetmeye tahammülümüz olmamalı.
- insanın tek derdi güvenecek bir şeylere sahip olmak.. "Bir Şey"in olsun, başka hiçbir şeyin olmasa da olur..
- kariyer planlayıcılar için zamanın falcıları desek eksik kalır sanki. onlarda geleceğe şekil verme gibi tanrıvârî bir anlayış var.
- beklentilerin dışında yaşamak önemli bir iradedir; aynı zamanda doğru biçimde yaşamak erdemdir.
- istikrarlı biçimde ahlaklı olman erdemdir. tanrının değerli gördüğü davranışlar ahlakındır. en çok değer verdiğin şey ise tanrındır..!
- iyi niyetli olmadığına inandığın kişiyi eleştirmen, eleştirdiğin kişiyi değil seni küçültür..
- ta çocukluğumuzda öğrendik "söz gümüş ise sükût altındır" diye; bizim insanımız fazlaca tatminkâr olacak ki gümüşü seçiyor her seferinde..
- Allah'a havale etmek; huzurdur, dünya yüklerinden kurtulmaktır, yaşamak için fırsattır..
- gençler ne bu sevgili bulma çabaları..? cennete damsız alıyorlar..
- çocuğun insanlığı öğrenmesinde en büyük rol annenindir. anne eğitimi eksik kalan çocuğun insanlığı eksik kalır. Allah'ı tanımamız için merhamet duygusunu bilmemiz gerekir. bunu uygulamalı olarak, en güzel biçimde öğretecek kişi ise annedir.
- "çocuk da yaparım, kariyer de" diyen anne, anneliği hafife almış demektir. annelik başlı başına bir meslektir, insan yetiştirme mesleği..
- [#leylailemecnun replik denemesi] @ismail_abi : adam mecidiyeköy'den gelmiş; hiç meci diye köy mü olur yaa!? aklın alıyo mu senin?
- müslümanın hayatı = hayret et + fikr'et + îmân et + tatbik et + duâ et + sabr'et + şükr'et
- herkes dostuna karşı müslüman olur; düşmanına karşı da müslüman olabiliyor musun? herkes sevdiği insanın hakkını arar; sevmediğin insanın hakkını da arayabiliyor musun? herkes dostuna duâ eder; düşmanına da duâ edebiliyor musun?
- farkettim ki chp bu memleket insanının el freni; ona karşı olanların bile.. uğraşmayın derim. yolunuzu bilin, yolunuzda gidin..
- yanılıyorsun biyoloji; göz görme organı değil, kulak da duyma organı değil.. göz bakmaya, kulak dinlemeye yarar. gören ve duyan beyindir.
- yeni mezun psikolog: seans başlamıştır. süreniz: 1 saat. istediğiniz sorundan başlayabilirsiniz. buyurun..
- hayat deniz misâli.. sürekli içine dalmaya kalkarsan boğulursun. arada üstünde yüzüp nefes alman gerek.. namazlarımız, suyun üstüne çıkıp nefes almak için fırsattır..
- insana şah damarından daha yakın olan yerleri aklı ve ruhudur. şimdi sor kendine; Allah onların hangisinde..?
- polat alemdar "ölüm.. ölüm dediğin nedir ki gülüm! ben senin için yaşamayı göze almışım" dediğinde bir jenerasyonu kaybettik biz..
- adaletin büyük dilimi, mazlumun hakkını teslim etmektir; zalime ceza kesmek küçük dilimdir..
- modernizm.. ölümü unutarak başlar; kendini unutarak nirvanaya ulaşır..
- bilişimin en büyük yalanı "türkçe q klavye"dir. ne "q" harfi ne de "klavye" kelimesi türkçe değilken, sürekli zikrederiz bu yalanı..
- hızlı cevap veren insan ya önceden düşünmüştür, ya hızlı düşünüyordur, ya da hiç düşünmüyordur..
- kendi adıma eş kriterim: namazımı kılmadan yatmaya kalkarsam, elime yastığı ve battaniyeyi tutuşturup salona gönderecek biri olsun..
- işte güzel bi duâ: Allah çay ikram edenlerini eksik etmesin..
- darwincilerle uğraşmayın; onların derdi kendilerine yetiyor..
- birine tavsiyede bulunduğumda ilk tepkisi şöyle oluyor: "dediğin şeyi sen yapıyor musun?" yahu konu o değil! dediğim doğru mu, sen ona bak..
- seçimde oyumu sandığa uzaktan atiyim, kim kaparsa onun olsun..
- söz gümüş ise sükût kriptonittir; bu dünyada bulunamıyor o yüzden..
- bilgisayarda yapılan güncellemeyi geri alma işlemine düncelleme denir..
- bu da seçim dönemi andı: "facebook profilim, partimin seçim çalışmalarına armağan olsun. ne mutlu ......liyim diyene!"
- ateş sadece düştüğü yeri yakarsa, işte esas o zaman yanarız..
- konu israil (zulüm) olunca kendimi tanıyamıyorum; farklı bi ben çıkıyo içimden.. çocukluğumdan beri haksızlığa hiç dayanamazdım zaten.. okuduğum okullarda da sınıf kabadayılarına karşı direnirdim hep. kendimi de başkasını da ezdirmek istemezdim. itiraf ediyorum: gücümün yetmediği yerde de dayanamaz ağlardım..
- yok abi.. senin kulaktan dolma olmaz. kabak getir sen en iyisi..
- düşünmediğimi söyleyecek zihinsel engelliyi daha doğurmadı hiç bir ana.. n'aparsın.. ben de düşünmemle övünüyorum.. elimde değerli bi o var..
- batıdan tek farkımız saat farkı değil. biz tamamen ayrı dünyaların insanlarıyız..
- Allah'a yaklaştıkça ne kadar özgür hissettiğimi bilemezsiniz.. bilir misiniz?
- ümidimiz yok olmasın diye gerekirse pollyanna olucaz. ümitsiz eylem olmaz; eylemsiz müslüman olunmaz..
- insan işlerindeki hataları seviyorum; bana Allah'ı hatırlatıyorlar.. (n'olur tersten anlamayın..)
- adalet istemek, aklına her geleni söylememeyi ve vâkıf olmadığın konuda konuşmamayı gerektirir..
- türk, kürt, ermeni, yunan, arap... bunlar üzerinden tartışmak fuzûlî.. dünyada tek bir savaş var, o da zalimle mazlumun savaşı..
- etnik kavramlara takılırsak hiç ummadığımız anda zalimin safında bulabilirsiniz kendimizi..
- kendimiz için ilk istememiz gereken şey îman, başkası için ilk istememiz gerekense adalettir..
- ortak mutluluklar, insanların hoşgörü ve toleransını artırıyor. bu yüzden ortak mutluluklar yeni bir başlangıç için fırsattır..
- yok devlet düzelsin, yok şu parti düzelsin, cemaat düzelsin, millet düzelsin... bekleme artık bunları!.. sen düzel, sen!..
- şu ânın hakkını vermeyen yarına umutla bakamaz..
- her insan haata yapar..
- mavi marmara'ya dil uzatanların tek argümanı var: "ülken dururken..." ulan vizyonumuz seninki kadar dar olmak zorunda mı?
- tartışmalarımız, ikna amaçlı değil, birbirimizi anlama amaçlı olmalı. yoksa sorunlar çözüleceğine daha da büyür.. hem zaten herkesin her şeyi "çok iyi bildiği" bir zamanda kimse kimseyi ikna edemez..
- twitter diye nice nicesine sarıldım. benim sadık followerım, kirâmen'le kâtibîn..
- parayı bilmem ama îmânın kimde olduğu belli oluyor..
- adalet sistemimizdeki "avukat" nesnesi, adaletin gerçekleşmesini baltalamıyor mu? kimisi parayı basıp alıyorken "adalet"in iyisini, kimisi de parası yok diye kendi hakkını satıyor devletin sağladığı avukat aracılığıyla.. satıyor ama eline geçen bir şey yok.. iyi bir avukat alamamış olarak para vermemiş oluyor sadece..
- toplumsal çözümsüzlükler, o toplumun basit düşünemeyen insanları yüzündendir.. biz insanlara basit düşünmeden önce ideolojik düşünmeyi öğrettiğimizden birçok sorun çözümsüz olarak doğuyor bizde..
- namaza acelesi olan, ezan sesi duyduğunu sanırmış.. (evet, ben..:)
- evet, tabi ki Allah kuluna yeter.. olay kul olabilmekte..
- atalarımızdan öğrenemediğimiz az ve öz söylemeyi twitter sayesinde öğreniyoruz..
- sürekli "gelecek" dediğimiz ama hiç gelmeyen şeydir "gelecek".. hep "an" vardır..
- geçmişte kaybolmak, gelecek için kaygılanmak, ân'a zulm'etmektir..
- dünya'da bir şeyler düzelecekse, bu benimle başlayacak.. bedeli mi? en fazla bi dünya hayatı kaybederim..
- güven duygusu güce karşı değil, samimiyete karşı duyulur..
- hayat sınırlı, âhiret sonsuzken, âhiret nasıl hayatın sonu olabilir..? asl'olan âhirettir..
- evlat yetiştirmeyi bıraktığımız gün ssk'ya, bağkur'a muhtaç olduk biz.. çocuklarımıza maneviyat, ahlak vereceğimize her ay ssk, bağkur primi yatırıyoruz..
- evleneceğim insan için ikinci kriter: #leylailemecnun'u seviyor olmak :))
- sürekli ölümü hatırlamaktan daha zor bir şey varmış; ölüm aklındayken dünya için gayret göstermek..
- askerliği yeni bitirmiş birine "geçmiş olsun" demenin tek bir açıklaması olabilir...
- Allah, samimiyetle hayrı isteyen kuluna, kul elindekinin şükrünü hakkıyla vermeden, daha fazlasını vermiyor..
- - içimden bir ses fırtına geliyor diyo.. o fırtınadan önce olan şey neydi? + se...... - efendim..? anlamıyorum; burası çok gürültülü..
- namaz kılmayan müslüman, herşeyin Allah'tan olduğuna tam olarak ikna olmamış müslümandır..
- hemen her müslümanın içinde, nokta kadar da olsa, ateist bir yan vardır. bu yanımız içimizdeki îmânî boşluklarımızdır. Allah'ı tam olarak tanımadan yok edemeyiz bu yanımızı. müslümanların çoğu öldükten sonra yok edecek bu yanlarını. biz sırf bu yüzden sürekli imânımız için endişelenerek yaşarız; sürekli tetikte dururuz.. imânımızı korumak, büyütmek için düzenli biçimde ibadet yaparız, okuruz, düşünürüz.. îmânî boşluklarımız için "ateist yan" dememin nedeni ise, müslüman için tek tehtidin o olmasıdır. diğer dinler tehdit değildir müslüman için.
- âhir zamanda başkasının yanlışlarını sahiplenip, onlar için üzülmeye kalkınca mutlu olma fırsatı bulamıyor insan.. dert etsen olmuyor, etmesen gönül razı değillik bir durum..
- bazen hayatı tek cümleye sığdırıp, öyle anlamak isteriz.. halbuki hayat tek cümleyle anlaşılacak olsaydı, kur-an o tek cümleden ibaret olurdu..
- affetmek, dünyada zaman, ahirette mekan kazandırır..
- eğer birlikte yaşadığınız insanlar dürüstlükten nasibini almamışsa devletten adalet beklemenin pek bir anlamı yoktur..
- bizim "kolay" dediğimiz şey aslında mantıklı kararlar sonunda yaptığımız eylemlerdir.. "zor"a kalkışmış insan pek bulunmaz o yüzden.. yani herkes bir şekilde kolay olanı uyguluyor hayatta..
- bize her yer mescit..
bırakın insanlar "bizde niye yok?" desinler..
beş vakit namazını kılan hemen herkes şu duyguları yaşamıştır: "namazımı gizli kılarsam daha iyi olur. başkaları namaz kıldığımı görünce, onlar görsün diye kılıyormuşum gibi geliyor.."
böyle bir düşünce oldukça yersiz. şöyle ki; beş vakit namaz bizim için gösteriş malzemesi ya da ekstra bir uygulama değildir; zaten yapmak zorunda olduğumuz bir şeydir. yemek yemek gibi, su içmek gibidir.. kıldığımız için övülmeyi hak etmiş olmayız.. kılmamamız eksikliktir..
ayrıca; vakit namazlarımızı başkalarının göreceği şekilde kılmanın, başkalarına sorumluluklarını hatırlatma gibi de bir faydası vardır. namaz kılmayan müslüman, kılan birini görünce "ben neden kılmıyorum, bende niye yok!" diye sorar kendisine :) hayatındaki namazsızlık boşluğunun farkına varır.
gizli yapılması daha makbul olan ibadetler nafile ibadetlerdir. çünkü ekstra olan bunlardır.
eğer hala içiniz rahat etmiyorsa, namaz kıldığınız görüldüğünde "gösteriş mi yapıyorum acaba?" diye kendinize soruyorsanız, bunu anlamanın kolay bir yolu var. yalnız başınıza evde kaldığınız bir gün boyunca, normal zamanlarda aldığınız haz ve aynı istekle namaz kılabiliyorsanız, niyetinizde samîmisizin demektir.
namazın gölgesinde bir hayat duâsıyla...
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)



