21 Mayıs 2011 Cumartesi

"tasavvuf ehli"

tasavvuf güzel bir îmânın üzerine inşa edilir. îman ise Allah'a tam manasıyla teslimiyettir; öyle hayatın belli anlarında değil, her anında teslim olmaktır. her hareketinde "Allah bundan razı mı?" diye sormaktır. dikkatinizi çekerim, bunlar standart îmânın gerekleri; tasavvufa geçmedik daha.. daha kibirli boynunu eğip, alnını yere deydirmeyi becermeden, kendisinden başka Allah kulu sevmeden tasavvuf ehli olacağını sananlar var. zahmet çekmeden, sabr'etmeden, secde etmeden, iki kitap okumayla tasavvuf ehli olunmaz.
dervişlerin, hayatın içindeki her ânı ibadet olarak görmelerini nefsler tersten okuyor. dağda bayırda gezmelerine tasavvufî anlamlar yüklemeye başlıyorlar bu sefer.. namaza ayırmadıkları vakitlerini çiçeği böceği inceleyerek geçirmeye başlıyorlar. arkadaş sohbetlerinde sükût, iyi niyet, temiz kalp mesajları vermeye; suratlarında anlamsız sırıtmalar taşımaya başlıyorlar. derviş maskesi takıp pollyannacılık oynuyorlar. abilerim, ablalarım.. dervişin geçtiği zahmetli yollardan geçmeden, o yolların terbiyesini almadan, monopoly'de bir noktaya atlamayı sağlayan kart açmış gibi, tasavvufa atlayamazsınız.. o kadar ucuz değil..
bir de hobi olarak ilgilenenlerimiz var ki onların halini yorumlayamıyorum bile... n'olur bi git de başka uğraş bul kendine! spor yap, siyaset yap, kermes düzenle... ne bileyim balık tut mesela; karnın doyar hiç olmazsa..

11 Mayıs 2011 Çarşamba

"evlenilecek kız arıyorum" diyenlere..

"evlenilecek kız arıyorum" diyenlere soruyorum:
önce sen evlenilecek adam oldun mu?
daha önce adam oldun mu?
yani adem (ادم) oldun mu?
"ا" (elif) olup kıyamda durdun mu?
"د" (dal) olup rükûya eğildin mi?
"م" (mim) olup secdeye vardın mı?

10 Mayıs 2011 Salı

retweet nisan

  • kendine sağlam bir karakter edinemeyen insanlara yüz kırk karakter imkanı verirsen, o insan dünyanın en boş cümlelerini kurar..
  • insan kendine kızıp küfretmeyi beceremezse, kızıp küfredeni çok olur..
  • sen düzelirsen, dünya(n) düzelir..
  • müslüman, özgürlüğü bile Allah için isteyendir..
  • eğer ahir zamanda yaşıyorsan, standartlarla kurtulamazsın. farklı olman gerekir.. ama ne olduğunu bilerek..
  • türkiye'de başörtüsü sorunu yok; başörtüsünü sorunlaştırma sorunu var..
  • dışarıya susuyorsa insan, içinde, kendi kendisiyle konuşuyordur..
  • farklı toplumlar ancak tek bir tanrı altında bir araya gelebilirler. baksanıza  veya  para altında birleşmediler mi..
  • olaylara hızlı tepki vermek en çok "kul hakkı" yönünden sakıncalıdır. bu yüzden lafını sakınmak cennet kurtarır..
  • tevazûnun kibrinden Allah'a sığınırım..
  • dizinin üzerine oturamadığı için namaz kıl(a)mayan gençler artmaya başladı. yer sofrasına dönmenin vaktidir..
  • ölüm günümüz bizim için daha çok şey değiştirecekken doğum günlerine daha fazla yatırım yapmamız ilginç..
  • hayat sandığımızdan daha değerli. ancak değerini anlamak için önce değersizliğini anlamak gerekiyor..
  • salt aklımla ettiğim kelâmdan, kelâmına sığınırım Allah'ım..
  • batıdan gördüğümüz "doğum günü" mantığında doğum günü sahibini şımartma, onun egosunu okşama vardır. islamda ise şımarıklık, ego şeytânîdir; cemaat esastır. bizde izzet'i ikram vardır. bu yüzden biz illa doğum günü kutlayacaksak, hediye alan, ikramda bulunan doğum günü sahibi olmalıdır.
  • mevlânâ bugünkü gibi anlaşılacağını bilseydi "kendine bir yol arıyorsan gel, bahane arıyorsan değil!" diye eklerdi şiirinin sonuna..
  • islam bazı şeyleri, onu yaşarken öğretir müslümana. o yüzden islamı aklın bir adım önüne koymak zaman kazandırır. mesela namaz kılmak; namazın faydalarını bilmeden başlasan bile, kıldıkça anlarsın neye yaradığını.
  • Allah ile kul arasına kimse giremezmiş..! Allah, kulla arasına tüm dünyayı koymuş imtihan etmek için; hangi birini çıkartacaksın!?
  • ah mecazına, yan anlamına, sözüm onasına yandığımın tırnak işareti..! sen de olmasan..
  • bana following listeni söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim..
  • dervişin fikri neyse tweet'i de odur..
  • siyaseti gördükçe siyasetçilere kızıyorum; buna rağmen bakmaya devam ettikçe de kendime..
  • leheb suresini bile kendi üzerine alınan müslümanlar lazım bize..
  • kafasında karakterler oluşturan kişiye şizofren, oluşturduğu karakterlere sıra dışı şeyler yaptıran kişiye de senarist denir.
  •  filminde "mal" karakteri dünyada uykuda olduğunu düşününce herkes onun delirdiğini düşündü; halbuki "mal" hakikate ulaşmıştı..
  • sokağa çıkarsan sorunu göremezsin.. sokağa çıkmadan sorunu çözemezsin.. böyle bir şey işte memleketin sorunu..
  • türkçe soldan sağa, arapça sağdan sola, twitter ise aşağıdan yukarıya doğru okumayı öğretti bize.. :)
  • daha önce türkiye'de başörtüsü sorunu olmadığını söylemiştim, şimdi de kürt sorunu olmadığını söylüyorum. bizdekinin adı insanlık sorunu..
  • "kurunun yanında yaş da yanar" tamamen bir adalet tembelliği durumudur, kul hakkına girmektir, kullananın ahiretini cehenneme çevirebilir!
  • mirâca çıkıp dönene kadar yatağı soğumayan peygamberin, sabah namazını kılana kadar yatağı soğumayan ümmetiyiz..
  • îmân edip kendisini düzeltmeye çalışana müslüman, kendisini bırakıp memleketi düzeltmeye çalışana islâmcı denir.
  • "neden" ve "niçin" sorularını eş anlamlı gibi kullanırız ama aralarında fark vardır. "neden" dayanağı, kaynağı sorar, "niçin" hedefi sorar. ateist için kaynak önemlidir; sürekli "neden" diye sorar. "niçin"i hiç kullanmaz çünkü varlığın bir hedefi yoktur. tanrı inancı olan kişi ise "neden" diye sormaz; onun için her şeyin kaynağı tanrıdır.onun amacı vardır ve hep "niçin"in cevabını merak eder.
  • navigasyon cihazına ettiğimiz kadar hürmet etmiyoruz kur'an'a.. 1400 yıldır yol gösteriyor bize; biz sürekli alternatif yollar buluyoruz..!
  • her insan evinin önünden sorumludur; daha önce evinin içinden sorumludur; daha da önce ise kendi içinden sorumludur..
  • "biliyorum" düşüncesi "öğrenme"nin önündeki en büyük engeldir..
  • eleştirmeyi seven insan egoist insandır..
  • kainatı, yani sonsuzluğu tahayyül edemez insan. bu bile bir yaratıcının varlığına inanmaya yeter.
  • müslümanın namazdayken düşündüğü şeyler, onun hayattan ne anladığını gösterir..
  • bir ayet duyduğunda imanın artıyorsa gönlün Allah'a dönük demektir; ayetleri kendi isteğinle okuyorsan aklın da Allah'a dönük demektir.
  • "......dir." şeklinde biten cümleleri kurmadan önce iyi düşünmek lazım; zira geri dönüşü zor olan yola sevkederler insanı..
  • "sarhoşken namaza yaklaşmayın" ayetinin sadece ikinci kısmını dikkate alan zihniyet, "yiğidi öldür, hakkını yeme" sözünün sadece ilk kısmını dikkate almaktan geri durmuyor.