19 Haziran 2011 Pazar

hedef: 2023'te 10 dakikada biten teravih!

"teravih namazı yirmi rekat.. namazın erkânına uyup normal hızla kılmaya kalkarsak, yatsıyla birlikte bir saat sürüyor; cemaatin canı sıkılıyor. böylece gelmek isteyenler de gelmiyor. en iyisi hızlandıralım biz bu namazı.. sureleri hızlı hızlı okuyuveiririz; fatiha'dan sonra tek ayet okuruz; rükû ve secdeyi de hızlı hızlı geçiştirdi mi 20 dakkaya tamam bu iş.." diyen imamlar!.. bu 20 dakika 19'a, hatta 18'e insin istemez misiniz? evet diyorsanız eğer, tam size göre bir taktiğim var: tahiyyattan sonra okunan salli-bârik dualarını birleştirin! nasıl mı..? şöyle: "Allahümme salli..." diye girin, "...kemâ barekte..." şeklinde devam edin. böylece ikisi tek seferde aradan çıkmış olsun. hem zaten cemaatin çoğu bir an önce bitsin diye geliyor. bu taktikle onların da gönlünü almış olursunuz.
siz ilk ramazan ayında bunun uygulamaya başlayın, ben de bu arada iki secdeyi teke indirme üzerine çalışmalarımı yapayım.. bu ikinci projeyle 15-16 dakikaya indirmeyi planlıyorum.
hedef 2023 yılında 10 dakikada teravihi bitirmek. "hayal" diyorsunuz değil mi.. sizlerle ne hayaller gerçek oldu; sizler sayesinde 20 rekat boyunca eğilip doğrulan cemaatler tek rekatlık feyz dahi alamaz oldular.. daha fazlasını da yapabiliriz! şimdi pes etmenin zamanı mı..?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder