beş vakit namazını kılan hemen herkes şu duyguları yaşamıştır: "namazımı gizli kılarsam daha iyi olur. başkaları namaz kıldığımı görünce, onlar görsün diye kılıyormuşum gibi geliyor.."
böyle bir düşünce oldukça yersiz. şöyle ki; beş vakit namaz bizim için gösteriş malzemesi ya da ekstra bir uygulama değildir; zaten yapmak zorunda olduğumuz bir şeydir. yemek yemek gibi, su içmek gibidir.. kıldığımız için övülmeyi hak etmiş olmayız.. kılmamamız eksikliktir..
ayrıca; vakit namazlarımızı başkalarının göreceği şekilde kılmanın, başkalarına sorumluluklarını hatırlatma gibi de bir faydası vardır. namaz kılmayan müslüman, kılan birini görünce "ben neden kılmıyorum, bende niye yok!" diye sorar kendisine :) hayatındaki namazsızlık boşluğunun farkına varır.
gizli yapılması daha makbul olan ibadetler nafile ibadetlerdir. çünkü ekstra olan bunlardır.
eğer hala içiniz rahat etmiyorsa, namaz kıldığınız görüldüğünde "gösteriş mi yapıyorum acaba?" diye kendinize soruyorsanız, bunu anlamanın kolay bir yolu var. yalnız başınıza evde kaldığınız bir gün boyunca, normal zamanlarda aldığınız haz ve aynı istekle namaz kılabiliyorsanız, niyetinizde samîmisizin demektir.
namazın gölgesinde bir hayat duâsıyla...