19 Haziran 2011 Pazar

hedef: 2023'te 10 dakikada biten teravih!

"teravih namazı yirmi rekat.. namazın erkânına uyup normal hızla kılmaya kalkarsak, yatsıyla birlikte bir saat sürüyor; cemaatin canı sıkılıyor. böylece gelmek isteyenler de gelmiyor. en iyisi hızlandıralım biz bu namazı.. sureleri hızlı hızlı okuyuveiririz; fatiha'dan sonra tek ayet okuruz; rükû ve secdeyi de hızlı hızlı geçiştirdi mi 20 dakkaya tamam bu iş.." diyen imamlar!.. bu 20 dakika 19'a, hatta 18'e insin istemez misiniz? evet diyorsanız eğer, tam size göre bir taktiğim var: tahiyyattan sonra okunan salli-bârik dualarını birleştirin! nasıl mı..? şöyle: "Allahümme salli..." diye girin, "...kemâ barekte..." şeklinde devam edin. böylece ikisi tek seferde aradan çıkmış olsun. hem zaten cemaatin çoğu bir an önce bitsin diye geliyor. bu taktikle onların da gönlünü almış olursunuz.
siz ilk ramazan ayında bunun uygulamaya başlayın, ben de bu arada iki secdeyi teke indirme üzerine çalışmalarımı yapayım.. bu ikinci projeyle 15-16 dakikaya indirmeyi planlıyorum.
hedef 2023 yılında 10 dakikada teravihi bitirmek. "hayal" diyorsunuz değil mi.. sizlerle ne hayaller gerçek oldu; sizler sayesinde 20 rekat boyunca eğilip doğrulan cemaatler tek rekatlık feyz dahi alamaz oldular.. daha fazlasını da yapabiliriz! şimdi pes etmenin zamanı mı..?


9 Haziran 2011 Perşembe

retweet mayıs

  • "......dir." şeklinde biten cümleleri kurmadan önce iyi düşünmek lazım; zira geri dönüşü zor olan yola sevkederler insanı..
  • "sarhoşken namaza yaklaşmayın" ayetinin sadece ikinci kısmını dikkate alan zihniyet, "yiğidi öldür, hakkını yeme" sözünün sadece ilk kısmını dikkate almaktan geri durmuyor.
  • #leylailemecnun için replik denemesi: - dur! yoksa beddua ederim.. + tamam tamam etme! teslim oluyorum.
  • tv'dekiler "75milyon bizi izliyor" diyebiliyorsa twitter kullanıcısının da "200milyon yazdıklarımızı okuyor" diyebilir..
  • oje kullanan müslüman kadınlara duyuru: ojenin üzerine mesh yapılmıyor; sonra kimse söylemedi demeyin..
  • "müslüman" kavramı inanç ile gelen boş bir kaptır; herkes içini amelleriyle doldurur.
  • otobüste uyuma taklidi yaparken yüzü kızaracak gençlere ihtiyacımız var..
  • uyuşturucu, alkol, porno.. bunlar insan harcayan, toplumları pasifize eden silahlardır. tek bir insan daha kaybetmeye tahammülümüz olmamalı.
  • insanın tek derdi güvenecek bir şeylere sahip olmak.. "Bir Şey"in olsun, başka hiçbir şeyin olmasa da olur..
  • kariyer planlayıcılar için zamanın falcıları desek eksik kalır sanki. onlarda geleceğe şekil verme gibi tanrıvârî bir anlayış var.
  • beklentilerin dışında yaşamak önemli bir iradedir; aynı zamanda doğru biçimde yaşamak erdemdir.
  • istikrarlı biçimde ahlaklı olman erdemdir. tanrının değerli gördüğü davranışlar ahlakındır. en çok değer verdiğin şey ise tanrındır..!
  • iyi niyetli olmadığına inandığın kişiyi eleştirmen, eleştirdiğin kişiyi değil seni küçültür..
  • ta çocukluğumuzda öğrendik "söz gümüş ise sükût altındır" diye; bizim insanımız fazlaca tatminkâr olacak ki gümüşü seçiyor her seferinde..
  • Allah'a havale etmek; huzurdur, dünya yüklerinden kurtulmaktır, yaşamak için fırsattır..
  • gençler ne bu sevgili bulma çabaları..? cennete damsız alıyorlar..
  • çocuğun insanlığı öğrenmesinde en büyük rol annenindir. anne eğitimi eksik kalan çocuğun insanlığı eksik kalır. Allah'ı tanımamız için merhamet duygusunu bilmemiz gerekir. bunu uygulamalı olarak, en güzel biçimde öğretecek kişi ise annedir.
  • "çocuk da yaparım, kariyer de" diyen anne, anneliği hafife almış demektir. annelik başlı başına bir meslektir, insan yetiştirme mesleği..
  • [#leylailemecnun replik denemesi] @ismail_abi : adam mecidiyeköy'den gelmiş; hiç meci diye köy mü olur yaa!? aklın alıyo mu senin?
  • müslümanın hayatı = hayret et + fikr'et + îmân et + tatbik et + duâ et + sabr'et + şükr'et
  • herkes dostuna karşı müslüman olur; düşmanına karşı da müslüman olabiliyor musun? herkes sevdiği insanın hakkını arar; sevmediğin insanın hakkını da arayabiliyor musun? herkes dostuna duâ eder; düşmanına da duâ edebiliyor musun?
  • farkettim ki chp bu memleket insanının el freni; ona karşı olanların bile.. uğraşmayın derim. yolunuzu bilin, yolunuzda gidin..
  • yanılıyorsun biyoloji; göz görme organı değil, kulak da duyma organı değil.. göz bakmaya, kulak dinlemeye yarar. gören ve duyan beyindir.
  • yeni mezun psikolog: seans başlamıştır. süreniz: 1 saat. istediğiniz sorundan başlayabilirsiniz. buyurun..
  • hayat deniz misâli.. sürekli içine dalmaya kalkarsan boğulursun. arada üstünde yüzüp nefes alman gerek.. namazlarımız, suyun üstüne çıkıp nefes almak için fırsattır..
  • insana şah damarından daha yakın olan yerleri aklı ve ruhudur. şimdi sor kendine; Allah onların hangisinde..?
  • polat alemdar "ölüm.. ölüm dediğin nedir ki gülüm! ben senin için yaşamayı göze almışım" dediğinde bir jenerasyonu kaybettik biz..
  • adaletin büyük dilimi, mazlumun hakkını teslim etmektir; zalime ceza kesmek küçük dilimdir..
  • modernizm.. ölümü unutarak başlar; kendini unutarak nirvanaya ulaşır..
  • bilişimin en büyük yalanı "türkçe q klavye"dir. ne "q" harfi ne de "klavye" kelimesi türkçe değilken, sürekli zikrederiz bu yalanı..
  • hızlı cevap veren insan ya önceden düşünmüştür, ya hızlı düşünüyordur, ya da hiç düşünmüyordur..
  • kendi adıma eş kriterim: namazımı kılmadan yatmaya kalkarsam, elime yastığı ve battaniyeyi tutuşturup salona gönderecek biri olsun..
  • işte güzel bi duâ: Allah çay ikram edenlerini eksik etmesin..
  • darwincilerle uğraşmayın; onların derdi kendilerine yetiyor..
  • birine tavsiyede bulunduğumda ilk tepkisi şöyle oluyor: "dediğin şeyi sen yapıyor musun?" yahu konu o değil! dediğim doğru mu, sen ona bak..
  • seçimde oyumu sandığa uzaktan atiyim, kim kaparsa onun olsun..
  • söz gümüş ise sükût kriptonittir; bu dünyada bulunamıyor o yüzden..
  • bilgisayarda yapılan güncellemeyi geri alma işlemine düncelleme denir..
  • bu da seçim dönemi andı: "facebook profilim, partimin seçim çalışmalarına armağan olsun. ne mutlu ......liyim diyene!"
  • ateş sadece düştüğü yeri yakarsa, işte esas o zaman yanarız..
  • konu israil (zulüm) olunca kendimi tanıyamıyorum; farklı bi ben çıkıyo içimden.. çocukluğumdan beri haksızlığa hiç dayanamazdım zaten.. okuduğum okullarda da sınıf kabadayılarına karşı direnirdim hep. kendimi de başkasını da ezdirmek istemezdim. itiraf ediyorum: gücümün yetmediği yerde de dayanamaz ağlardım..
  • yok abi.. senin kulaktan dolma olmaz. kabak getir sen en iyisi..
  • düşünmediğimi söyleyecek zihinsel engelliyi daha doğurmadı hiç bir ana.. n'aparsın.. ben de düşünmemle övünüyorum.. elimde değerli bi o var..
  • batıdan tek farkımız saat farkı değil. biz tamamen ayrı dünyaların insanlarıyız..
  • Allah'a yaklaştıkça ne kadar özgür hissettiğimi bilemezsiniz.. bilir misiniz?
  • ümidimiz yok olmasın diye gerekirse pollyanna olucaz. ümitsiz eylem olmaz; eylemsiz müslüman olunmaz..
  • insan işlerindeki hataları seviyorum; bana Allah'ı hatırlatıyorlar.. (n'olur tersten anlamayın..)
  • adalet istemek, aklına her geleni söylememeyi ve vâkıf olmadığın konuda konuşmamayı gerektirir..
  • türk, kürt, ermeni, yunan, arap... bunlar üzerinden tartışmak fuzûlî.. dünyada tek bir savaş var, o da zalimle mazlumun savaşı..
  • etnik kavramlara takılırsak hiç ummadığımız anda zalimin safında bulabilirsiniz kendimizi..
  • kendimiz için ilk istememiz gereken şey îman, başkası için ilk istememiz gerekense adalettir..
  • ortak mutluluklar, insanların hoşgörü ve toleransını artırıyor. bu yüzden ortak mutluluklar yeni bir başlangıç için fırsattır..
  • yok devlet düzelsin, yok şu parti düzelsin, cemaat düzelsin, millet düzelsin... bekleme artık bunları!.. sen düzel, sen!..
  • şu ânın hakkını vermeyen yarına umutla bakamaz..
  • her insan haata yapar..
  • mavi marmara'ya dil uzatanların tek argümanı var: "ülken dururken..." ulan vizyonumuz seninki kadar dar olmak zorunda mı?
  • tartışmalarımız, ikna amaçlı değil, birbirimizi anlama amaçlı olmalı. yoksa sorunlar çözüleceğine daha da büyür.. hem zaten herkesin her şeyi "çok iyi bildiği" bir zamanda kimse kimseyi ikna edemez..
  • twitter diye nice nicesine sarıldım. benim sadık followerım, kirâmen'le kâtibîn..
  • parayı bilmem ama îmânın kimde olduğu belli oluyor..
  • adalet sistemimizdeki "avukat" nesnesi, adaletin gerçekleşmesini baltalamıyor mu? kimisi parayı basıp alıyorken "adalet"in iyisini, kimisi de parası yok diye kendi hakkını satıyor devletin sağladığı avukat aracılığıyla.. satıyor ama eline geçen bir şey yok.. iyi bir avukat alamamış olarak para vermemiş oluyor sadece..
  • toplumsal çözümsüzlükler, o toplumun basit düşünemeyen insanları yüzündendir.. biz insanlara basit düşünmeden önce ideolojik düşünmeyi öğrettiğimizden birçok sorun çözümsüz olarak doğuyor bizde..
  • namaza acelesi olan, ezan sesi duyduğunu sanırmış.. (evet, ben..:)
  • evet, tabi ki Allah kuluna yeter.. olay kul olabilmekte..
  • atalarımızdan öğrenemediğimiz az ve öz söylemeyi twitter sayesinde öğreniyoruz..
  • sürekli "gelecek" dediğimiz ama hiç gelmeyen şeydir "gelecek".. hep "an" vardır..
  • geçmişte kaybolmak, gelecek için kaygılanmak, ân'a zulm'etmektir..
  • dünya'da bir şeyler düzelecekse, bu benimle başlayacak.. bedeli mi? en fazla bi dünya hayatı kaybederim..
  • güven duygusu güce karşı değil, samimiyete karşı duyulur..
  • hayat sınırlı, âhiret sonsuzken, âhiret nasıl hayatın sonu olabilir..? asl'olan âhirettir..
  • evlat yetiştirmeyi bıraktığımız gün ssk'ya, bağkur'a muhtaç olduk biz.. çocuklarımıza maneviyat, ahlak vereceğimize her ay ssk, bağkur primi yatırıyoruz..
  • evleneceğim insan için ikinci kriter: #leylailemecnun'u seviyor olmak :))
  • sürekli ölümü hatırlamaktan daha zor bir şey varmış; ölüm aklındayken dünya için gayret göstermek..
  • askerliği yeni bitirmiş birine "geçmiş olsun" demenin tek bir açıklaması olabilir...
  • Allah, samimiyetle hayrı isteyen kuluna, kul elindekinin şükrünü hakkıyla vermeden, daha fazlasını vermiyor..
  • - içimden bir ses fırtına geliyor diyo.. o fırtınadan önce olan şey neydi? + se...... - efendim..? anlamıyorum; burası çok gürültülü..
  • namaz kılmayan müslüman, herşeyin Allah'tan olduğuna tam olarak ikna olmamış müslümandır..
  • hemen her müslümanın içinde, nokta kadar da olsa, ateist bir yan vardır. bu yanımız içimizdeki îmânî boşluklarımızdır. Allah'ı tam olarak tanımadan yok edemeyiz bu yanımızı. müslümanların çoğu öldükten sonra yok edecek bu yanlarını. biz sırf bu yüzden sürekli imânımız için endişelenerek yaşarız; sürekli tetikte dururuz.. imânımızı korumak, büyütmek için düzenli biçimde ibadet yaparız, okuruz, düşünürüz.. îmânî boşluklarımız için "ateist yan" dememin nedeni ise, müslüman için tek tehtidin o olmasıdır. diğer dinler tehdit değildir müslüman için.
  • âhir zamanda başkasının yanlışlarını sahiplenip, onlar için üzülmeye kalkınca mutlu olma fırsatı bulamıyor insan.. dert etsen olmuyor, etmesen gönül razı değillik bir durum..
  • bazen hayatı tek cümleye sığdırıp, öyle anlamak isteriz.. halbuki hayat tek cümleyle anlaşılacak olsaydı, kur-an o tek cümleden ibaret olurdu..
  • affetmek, dünyada zaman, ahirette mekan kazandırır..
  • eğer birlikte yaşadığınız insanlar dürüstlükten nasibini almamışsa devletten adalet beklemenin pek bir anlamı yoktur..
  • bizim "kolay" dediğimiz şey aslında mantıklı kararlar sonunda yaptığımız eylemlerdir.. "zor"a kalkışmış insan pek bulunmaz o yüzden.. yani herkes bir şekilde kolay olanı uyguluyor hayatta..
  • bize her yer mescit..

bırakın insanlar "bizde niye yok?" desinler..

beş vakit namazını kılan hemen herkes şu duyguları yaşamıştır: "namazımı gizli kılarsam daha iyi olur. başkaları namaz kıldığımı görünce, onlar görsün diye kılıyormuşum gibi geliyor.."
böyle bir düşünce oldukça yersiz. şöyle ki; beş vakit namaz bizim için gösteriş malzemesi ya da ekstra bir uygulama değildir; zaten yapmak zorunda olduğumuz bir şeydir. yemek yemek gibi, su içmek gibidir.. kıldığımız için övülmeyi hak etmiş olmayız.. kılmamamız eksikliktir..
ayrıca; vakit namazlarımızı başkalarının göreceği şekilde kılmanın, başkalarına sorumluluklarını hatırlatma gibi de bir faydası vardır. namaz kılmayan müslüman, kılan birini görünce "ben neden kılmıyorum, bende niye yok!" diye sorar kendisine :) hayatındaki namazsızlık boşluğunun farkına varır.
gizli yapılması daha makbul olan ibadetler nafile ibadetlerdir. çünkü ekstra olan bunlardır.
eğer hala içiniz rahat etmiyorsa, namaz kıldığınız görüldüğünde "gösteriş mi yapıyorum acaba?" diye kendinize soruyorsanız, bunu anlamanın kolay bir yolu var. yalnız başınıza evde kaldığınız bir gün boyunca, normal zamanlarda aldığınız haz ve aynı istekle namaz kılabiliyorsanız, niyetinizde samîmisizin demektir.
namazın gölgesinde bir hayat duâsıyla...