- bosna, afganistan, çeçenistan, gazze... hepsi savaşlarında yenildi, yeniliyor.. ama kaybeden onlar değil; kaybeden dünya ve insanlık oldu..
- ben arkasından tweet atmıyorum; gerekirse mention'la da söylerim..
- camiden dönünce (hâşâ)"Allah'ın gözlükleri varmış" diyen çocuklarımız var.çocuğa Allah'ı anlatmadan camiler Allah'ın evidir dersek olur tabi
- özlem duygusunda üç istek vardır: görmeyi isteme, görmesini isteme, görülmeyi isteme. bu isteklerden ilk ikisi vicdânî, üçüncüsü nefsî (egoist) istektir..
- tesiri olmayan lafı sarfetmekten Allah'a sığınırım..
- dinimizde kandillerin hükmü var mı yok mu bilmiyorum ama varsa bile doğru biçimde anlamadığımız kesin.. biz genelde sadece kandillerde ve ramazanda namazın, orucun, kur-an'ın derdine düşeriz. o da sadece derdine.. mânâsına değil... halbuki kandil gecelerinin bir kıymeti varsa havai fişek gibi bir an yanıp söndüklerinde değil; kandil olup, mum olup hayatımızı aydınlattıklarında ya da mîlâdımız olup bizi değiştirdiklerinde ortaya çıkar.
- insan gözü neyi görürse, aklı da onunla meşkul olur.. yani gözümüzü yenmeden aklımıza hakim olamayız; gördüklerimiz yönetir aklımızı.. zaten reklam sektörü de bizim gibi gördüğüyle hareket edenler yüzünden bu kadar gelişti.. bebekken şeker gördük istedik, çocukken bisiklet.. genç olduk kaliteli bir telefon.. buraya kadar makul düşünemiyoduk, normaldi.. ama ondan sonra da duramadık; araba gördük, istedik; daha yüksek makam istedik; yazlık istedik, kışlık istedik... istemeyi unuttuğumuz bir şey oldu; o da rahat yatacak bir kabir...
- "uyuma halkım" diyen kibirli zihinlerden nefret etmeye başladım..
- her şeyi kitabına uydurduk da bi islamı uyduramadık..
- tesellî istersen, ölüm yeter..
- kandiller (yani recep, şaban ayları) ramazan provasıdır; ramazan hayat provasıdır; bayram ise ahiret provasıdır.
- kur-ân'ın meâlini okumak, orjinal metnini okumaktan daha zordur.. anlayınca düşünmek ve değişmek gerekir; bu da nefse ağır gelir..
- bir tek oyun çok şey değiştirdiği seçim sınıf başkanlığı seçimidir.. o yüzden kimse genel seçimlerde yaptığı seçimle, partisine çok şey kattığı fikrine kapılmasın..
- belki furkan doğan olma hakkımı kaybettim ama çok çalışırsam belki biraz hakan albayrak olabilirim..
- söz, ne kadar düşünmeye sebep oluyorsa o kadar güçlüdür..
- standart söylemleri sevmem; ama her "hayırlısı olsun" dendiğinde ayrı düşüncelere dalıyorum..
- abdestsiz kur-an okumak, "abdestsizim" deyip okumamaktan daha hayırlıdır..
- kur-an'ı abdestli okumak hassasiyettir. bırakın okumak isteyenler o hassasiyeti kazanana kadar abdestsiz okusunlar..
- gayrimüslim bir ailede doğan insanın Allah'ı arayıp bulma gibi bir sorumluluğu varsa, müslüman ailede yetişenin sorumluluğunu siz düşünün..
- cami minarelerinden yuksek binalar islam sehirlerine yakismiyor..
- örtünme ayetlerini idrak etmeden örtünmeye kalkan kadınlar, acınası hallere bürünebiliyorlar..
- eğer yemek nimetse, acıkmak da nimettir..
- aklıyla düşünmeyen insan gözüyle düşünür..
- facebook'ta video paylaştığımızın yarısı kadar yediğimiz ekmeği paylaşmayı bilsek aç insan kalmazdı heralde..
- diğer yandan; sayfamızda video ve fotoğraf yayınlama işlemine "paylaşma" demek, paylaşma eyleminin değerini düşürüyor..
- iğrenç espriyle dalga geçen insanla arkadaşlık yapılmaz..
- eski eşyalarımı karıştırırken yaptığım çizimleri buldum.. farkettim ki ben çocukken marjinal olmak istemişim ama becerememişim..(:
- #leylailemecnun izlemeyen, #leylailemecnun izleyenin halinden anlamazmış..
- müslümanlar, psikolojiyi freud'un elinden alıp kur-an'a teslim etmeden gerçek mânâda huzur bulamazlar..
- hayat tecrübesi: sizi seven bir karşı cinse karşılık veremeyecekseniz "nalet bir insan" taklidi yapın; herkes bir an evvel yolunu bulsun..
- bir dost istiyorum, ben sustukça dinleyecek...
- hey beni dinleyin.. ama önce kendinizi "din"leyin.. mümkünse islam olsun..
- düz mantıkla bile yaklaşınca ne olduğunu anlaşılıyor "islamcı"nın: islâmı, kendisine almadan başkasına satmaya çalışana denir islamcı..
- #mavimarmara ismini tek bir gemiye sığdırmaya çalışanlar var.. #mavimarmara tüm "insan" dünyasının ilham kaynağıdır. o zaten gazze'dedir..
- insanları siyâsî söylemlerine göre değil, hayâtî söylemlerine göre değerlendirmeyi öğrenmeliyiz. türkiye'de siyasetle hayat paralel değil..
- hakiki iman, atılan bozuk paranın tura gelme ihtimalinin %50 olmadığına inanmaktır..
- gelecekle ilgili olaylar için olasılık değerleri belirleyen müslüman, duânın etkinliğine iknâ olmamış müslümandır.
- olaylara olasılık değerleri vermek bir nevî kâhinliktir..
- namaz kılmamak kendine zulm'etmektir.. kendi hakkını arayamayan müslüman başkasının hakkını nasıl arayabilir..!
- gözümde en cesur insan, yanlış yolda olduğunu görüp, doğru yolda yürümeye başlayandır. çünkü o insan kendi geçmişini silmeyi göze almıştır..
- "tanrı" kavramı dünyevî bir kavramdır. yani kıyamet kopunca tüm tanrılar ölecektir. bu yüzden de müslümanın "tanrı" ismini Allah için kullanması doğru değildir..
- babasız çocuklar için (en azından) duâ etmeyi beceremeyen insanın, babalar günü kutlamaya nasıl yüzü oluyor anlamıyorum..
- babaya verilen değeri en güzel gösteren şey babasız çocuklara sahip çıkmaktır..
- çocukken benim için dünyanın en güzel kadını annem, en yakışıklı erkeği ise babamdı. onlara karşı sevgimin en saf hali o zamankiydi galiba..
- devrimcilerin çoğunun neden dinden uzak olduğunu ya da dinden uzak olanların neden devrimci olduklarını şimdi anlıyorum: sabır anlayışı yok. sabır olmadığından, durumun yavaş yavaş düzelmesini bekleyemiyorlar ve bir an önce mevcudu yıkıp yenisini yapmak istiyorlar..
- "ben hep yalan söylerim" cümlesi paradoks değildir. bazen doğru, bazen yalan söyleyen adamın söylediği bir yalandır..
- prensip, sürekli akl-ı selîm düşünemeyen insanın anayasasıdır; bazen de îzâhı olmayan davranışların bahanesi.. çocukluğumuzdan beri anne-babamız, öğretmenimiz "prensipli olmak iyidir" diye tembihleyip durdular; ama "prensip"in bizden götürdüğü şeyin farkına varmadılar: düşünmek.. prensip sahibi olan insan her daim düşünme ihtiyacı hissetmez. belli kuralları vardır, onlar üzerinden hareket eder. bazı uyanıklarımız da sorgulanmasını istemedikleri davranışlarına kalkan olarak kullanırlar "prensip"i.. haklı adam;"prensipli olmak iyidir"..
- herkesin düzeltebileceği ilk kişi "ben" iken, hemen herkes 2. ve 3. kişilerle uğraşıp durur..
- karşınızdakinin bir dediğinden on mânâ çıkartıyorsanız, ya o kişiyi çok seviyorsunuzdur, ya da ondan nefret ediyorsunuzdur..
- cepte taşınabilen internet insan ilişkilerine zarar verir; bu teknolojiyle övünmemize gerek yok yani.. bulunulan her ortamda twitter takipçilerini doyurmak, çevremizde bulunan insanlardan çaldığımız sözcüklerimizle mümkün olabilir.. etrafımızdaki insanlara emek vermek, onlara karşı sorumluluğumuzdur. çevremize ayırmadığımız zamanlar, onların hakkına girmektir..
- "insanlar çift yaratılmıştır" diyenler üçüzler için ne yorum yapıyorlar, merak ediyorum..
- kıyamet günü mü'minin doğum günüdür.. doğum günümüz kutlu olur inşAllah..
- eğer hayatında Allah yoksa şu an alıyor olduğun nefesi nasıl anlamlandırabilirsin ki..?
- insan güzel güzel susmayı öğrenmeden, güzel konuşmayı öğrenemez..
- müslüman, Allah'tan beklemeyi öğrenmeden, kuldan beklememeyi öğrenemez..
- twitter'da birini sırf seni takip ettiği için takip etmek, arkadaşın için sevmediğin bir filmi izlemek gibi..
- bilmezken susmak dert değil de biliyorken susmak nefse ağır geliyor..
- kendimi bir anlığına serbest bıraktım ve insanın ne kadar nankör bir varlık olduğunu bir kez daha anladım.. ("gemi" hemen sola çekiyo..)
- torunlarına "şimdi sessiz olun, ben namaza başlayınca istediğiniz kadar gürültü yapabilirsiniz" diyen amca; idôlümsün..!
- müslüman müslümanın din kardeşi değildir. doğrudan, katıksız, öz mü öz kardeşidir!..
- istanbul'a dünyanın en büyük akvaryumunu açmışız; bu ayıp bize 2023'e kadar yeter!.. belki daha fazla.. akvaryumlara tıkıştırdığımız canlıların doğadaki yerleri bellidir; onların yerini değiştirme hakkını kendimizde nasıl bulabiliyoruz..! hayvanları katletmek caniliktir, gaddarlıktır.. ama hayvanların yaşayacakları yeri belirlemek, Allah'ın düzenini beğenmemektir, tanrılık taslamaktır!
- Rabb'ini bilmeyen haddini bilemez..
- tefekkürler türkiye!.. kandil gecesi ya hani..
- kutsamak, en etkin, en modern kaçış yöntemlerinden birisidir. görünüşte değer verip, özünden kaçma üzerine çalışan bir yöntemdir. istiklal marşının manasından en çok kaçanlar, ona en çok "değer veren" kişiler oluyor genelde. kur-an'ı kutsayıp, duvara asıp, ona el sürülemezmiş gibi davrananlar da mânâsından kaçıyorlar aslında..
- akıl ve dil, bedeni eyleme hazırlamak için var..
- bence dünyanın en dezavantajlı kesimi güzel kadınlar.. sana ilgi duyan insanlardan kurtulup Allah'a ilgi duymaya başlamak zor olsa gerek..
- herkesin imtihanı farklı tabi.. önemli olan hayatımızdaki her şeyin ve herkesin imtihanımızın parçası olduğunu unutmamak..
- delinen market poşetimizi görünce "poşetler de bozuldu, insanlar gibi..." yorumunu yapan filozof ruhlu, bisikletli amcayı tebrik ediyorum..
- katledilenleri türk, kürt, şii, sünni, alevi, vs. şeklinde adlandırmak, katilleri azm'edenlerin ekmeğine yağ sürmektir.. bizim her olaya zalim-mazlum çerçevesinden bakmamız lazım. mazlumun ve zalimin ırkı veya mezhebi yoktur!..
- "ben görmediğime inanmam" diyen insanın tanrısı gözleridir..
- bir ateist 10 numara keyif içinde yaşamadığı halde hala intihar etmemişse, o ateistin bir yerlerinde mutlaka ahiret inancı vardır..
3 Temmuz 2011 Pazar
retweet haziran
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder