tüm dünya'nın gözü libya'da. kaynayan ortadoğu üzerinde herkes kendince gözlemler ve planlar yapıyor. türkiye de, bu kadar timsah göz yaşları dökmeyi ihmal etmeyen akbabanın pusuda beklediği yerde, süreci doğru biçimde etkilemek istiyor ve hassas adımlar atmaya çalışıyor. fransa, ingiltere, rusya, amerika... hepsi kendince yorum ve müdahalesini yapıyor.
bir yandan da ülkemiz seçim sürecine girdi; partiler aday belirleme/eleme ile, propaganda takvimi oluşturmayla meşkuller. anket çalışmaları, temayül yoklamaları, gizli toplantıların arkası gelmiyor...
dikkat ettiyseniz, az önce üstte sıraladığım ülke isimleri içinde bir isim eksik. normalde her taşın altında, her uydunun başında diye bildiğimiz israil, sessiz sedasız izliyordu bu süreci... derken duramadı yerinde ve bu karışık ortamı ve türkiye'nin kendi meşkuliyetlerini fırsat bilerek tekrar saldırmaya başladı filistin'e. dört gecedir filistinliler uykudayken bomba sesleriyle uyandırıyor onları. gerçi artık filistin halkının bomba sesiyle uyandıklarını da sanmıyorum ama.. o kadar sıradanlaştı ki ya dikkatlerini çekmediği için uyanmıyorlar bile, ya da evleri başlarına yıkıldığı için uyanamıyorlar.
çok üzülerek ve utanarak söylüyorum ki biz alıştık bu duruma... israil "hamas'a saldırıyorum" diyerek saldırır; çoluk çocuk demeden, uluslararası savaş kuralları dinlemeden kalleşçe halkı katleder. ve biz hiç sesimizi çıkartmayız.. umursamıyoruz bile.. internet haber sitelerinde arama butonlarıyla buluyoruz filistin haberlerini. Allah'tan ki twitter var, doğrudan filistinden atılan twitleri okuyup haber alabiliyor, duâ edecek kadar huzursuzluk depolayabiliyoruz. bir yandan gözümüzün ucuyla başbakan'a bakıyoruz, bi "one minute" desin diye, o da yok.. aday adayları listeleriyle uğraşıyor, arada beş dakika boşluk bulduğunda da libya ile ilgili konuşuyor. biz onun ağzından bir "one minute" daha duymak istiyoruz. israilin "türkiye kendi derdiyle meşkul" diye düşündüğü anda "bizim için kardeşimizin derdi daha önce gelir" diyerek osmanlı duruşunu göstermesini bekliyoruz başbakanın. daha çok bekliyecez galiba..ben, israile bir "one minute" dahi dedirtmeyen seçim çalışmasından memlekete hayr geleceğine inanmıyorum. başbakandan bir süre daha ses çıkmazsa da seçimde oyumu chp'ye veriyorum! durumun ciddiyeti belki böyle daha iyi anlaşılır..


