10 Mayıs 2011 Salı

retweet nisan

  • kendine sağlam bir karakter edinemeyen insanlara yüz kırk karakter imkanı verirsen, o insan dünyanın en boş cümlelerini kurar..
  • insan kendine kızıp küfretmeyi beceremezse, kızıp küfredeni çok olur..
  • sen düzelirsen, dünya(n) düzelir..
  • müslüman, özgürlüğü bile Allah için isteyendir..
  • eğer ahir zamanda yaşıyorsan, standartlarla kurtulamazsın. farklı olman gerekir.. ama ne olduğunu bilerek..
  • türkiye'de başörtüsü sorunu yok; başörtüsünü sorunlaştırma sorunu var..
  • dışarıya susuyorsa insan, içinde, kendi kendisiyle konuşuyordur..
  • farklı toplumlar ancak tek bir tanrı altında bir araya gelebilirler. baksanıza  veya  para altında birleşmediler mi..
  • olaylara hızlı tepki vermek en çok "kul hakkı" yönünden sakıncalıdır. bu yüzden lafını sakınmak cennet kurtarır..
  • tevazûnun kibrinden Allah'a sığınırım..
  • dizinin üzerine oturamadığı için namaz kıl(a)mayan gençler artmaya başladı. yer sofrasına dönmenin vaktidir..
  • ölüm günümüz bizim için daha çok şey değiştirecekken doğum günlerine daha fazla yatırım yapmamız ilginç..
  • hayat sandığımızdan daha değerli. ancak değerini anlamak için önce değersizliğini anlamak gerekiyor..
  • salt aklımla ettiğim kelâmdan, kelâmına sığınırım Allah'ım..
  • batıdan gördüğümüz "doğum günü" mantığında doğum günü sahibini şımartma, onun egosunu okşama vardır. islamda ise şımarıklık, ego şeytânîdir; cemaat esastır. bizde izzet'i ikram vardır. bu yüzden biz illa doğum günü kutlayacaksak, hediye alan, ikramda bulunan doğum günü sahibi olmalıdır.
  • mevlânâ bugünkü gibi anlaşılacağını bilseydi "kendine bir yol arıyorsan gel, bahane arıyorsan değil!" diye eklerdi şiirinin sonuna..
  • islam bazı şeyleri, onu yaşarken öğretir müslümana. o yüzden islamı aklın bir adım önüne koymak zaman kazandırır. mesela namaz kılmak; namazın faydalarını bilmeden başlasan bile, kıldıkça anlarsın neye yaradığını.
  • Allah ile kul arasına kimse giremezmiş..! Allah, kulla arasına tüm dünyayı koymuş imtihan etmek için; hangi birini çıkartacaksın!?
  • ah mecazına, yan anlamına, sözüm onasına yandığımın tırnak işareti..! sen de olmasan..
  • bana following listeni söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim..
  • dervişin fikri neyse tweet'i de odur..
  • siyaseti gördükçe siyasetçilere kızıyorum; buna rağmen bakmaya devam ettikçe de kendime..
  • leheb suresini bile kendi üzerine alınan müslümanlar lazım bize..
  • kafasında karakterler oluşturan kişiye şizofren, oluşturduğu karakterlere sıra dışı şeyler yaptıran kişiye de senarist denir.
  •  filminde "mal" karakteri dünyada uykuda olduğunu düşününce herkes onun delirdiğini düşündü; halbuki "mal" hakikate ulaşmıştı..
  • sokağa çıkarsan sorunu göremezsin.. sokağa çıkmadan sorunu çözemezsin.. böyle bir şey işte memleketin sorunu..
  • türkçe soldan sağa, arapça sağdan sola, twitter ise aşağıdan yukarıya doğru okumayı öğretti bize.. :)
  • daha önce türkiye'de başörtüsü sorunu olmadığını söylemiştim, şimdi de kürt sorunu olmadığını söylüyorum. bizdekinin adı insanlık sorunu..
  • "kurunun yanında yaş da yanar" tamamen bir adalet tembelliği durumudur, kul hakkına girmektir, kullananın ahiretini cehenneme çevirebilir!
  • mirâca çıkıp dönene kadar yatağı soğumayan peygamberin, sabah namazını kılana kadar yatağı soğumayan ümmetiyiz..
  • îmân edip kendisini düzeltmeye çalışana müslüman, kendisini bırakıp memleketi düzeltmeye çalışana islâmcı denir.
  • "neden" ve "niçin" sorularını eş anlamlı gibi kullanırız ama aralarında fark vardır. "neden" dayanağı, kaynağı sorar, "niçin" hedefi sorar. ateist için kaynak önemlidir; sürekli "neden" diye sorar. "niçin"i hiç kullanmaz çünkü varlığın bir hedefi yoktur. tanrı inancı olan kişi ise "neden" diye sormaz; onun için her şeyin kaynağı tanrıdır.onun amacı vardır ve hep "niçin"in cevabını merak eder.
  • navigasyon cihazına ettiğimiz kadar hürmet etmiyoruz kur'an'a.. 1400 yıldır yol gösteriyor bize; biz sürekli alternatif yollar buluyoruz..!
  • her insan evinin önünden sorumludur; daha önce evinin içinden sorumludur; daha da önce ise kendi içinden sorumludur..
  • "biliyorum" düşüncesi "öğrenme"nin önündeki en büyük engeldir..
  • eleştirmeyi seven insan egoist insandır..
  • kainatı, yani sonsuzluğu tahayyül edemez insan. bu bile bir yaratıcının varlığına inanmaya yeter.
  • müslümanın namazdayken düşündüğü şeyler, onun hayattan ne anladığını gösterir..
  • bir ayet duyduğunda imanın artıyorsa gönlün Allah'a dönük demektir; ayetleri kendi isteğinle okuyorsan aklın da Allah'a dönük demektir.
  • "......dir." şeklinde biten cümleleri kurmadan önce iyi düşünmek lazım; zira geri dönüşü zor olan yola sevkederler insanı..
  • "sarhoşken namaza yaklaşmayın" ayetinin sadece ikinci kısmını dikkate alan zihniyet, "yiğidi öldür, hakkını yeme" sözünün sadece ilk kısmını dikkate almaktan geri durmuyor.

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder