- kendine sağlam bir karakter edinemeyen insanlara yüz kırk karakter imkanı verirsen, o insan dünyanın en boş cümlelerini kurar..
- insan kendine kızıp küfretmeyi beceremezse, kızıp küfredeni çok olur..
- sen düzelirsen, dünya(n) düzelir..
- müslüman, özgürlüğü bile Allah için isteyendir..
- eğer ahir zamanda yaşıyorsan, standartlarla kurtulamazsın. farklı olman gerekir.. ama ne olduğunu bilerek..
- türkiye'de başörtüsü sorunu yok; başörtüsünü sorunlaştırma sorunu var..
- dışarıya susuyorsa insan, içinde, kendi kendisiyle konuşuyordur..
- farklı toplumlar ancak tek bir tanrı altında bir araya gelebilirler. baksanıza #ab veya #abd para altında birleşmediler mi..
- olaylara hızlı tepki vermek en çok "kul hakkı" yönünden sakıncalıdır. bu yüzden lafını sakınmak cennet kurtarır..
- tevazûnun kibrinden Allah'a sığınırım..
- dizinin üzerine oturamadığı için namaz kıl(a)mayan gençler artmaya başladı. yer sofrasına dönmenin vaktidir..
- ölüm günümüz bizim için daha çok şey değiştirecekken doğum günlerine daha fazla yatırım yapmamız ilginç..
- hayat sandığımızdan daha değerli. ancak değerini anlamak için önce değersizliğini anlamak gerekiyor..
- salt aklımla ettiğim kelâmdan, kelâmına sığınırım Allah'ım..
- batıdan gördüğümüz "doğum günü" mantığında doğum günü sahibini şımartma, onun egosunu okşama vardır. islamda ise şımarıklık, ego şeytânîdir; cemaat esastır. bizde izzet'i ikram vardır. bu yüzden biz illa doğum günü kutlayacaksak, hediye alan, ikramda bulunan doğum günü sahibi olmalıdır.
- mevlânâ bugünkü gibi anlaşılacağını bilseydi "kendine bir yol arıyorsan gel, bahane arıyorsan değil!" diye eklerdi şiirinin sonuna..
- islam bazı şeyleri, onu yaşarken öğretir müslümana. o yüzden islamı aklın bir adım önüne koymak zaman kazandırır. mesela namaz kılmak; namazın faydalarını bilmeden başlasan bile, kıldıkça anlarsın neye yaradığını.
- Allah ile kul arasına kimse giremezmiş..! Allah, kulla arasına tüm dünyayı koymuş imtihan etmek için; hangi birini çıkartacaksın!?
- ah mecazına, yan anlamına, sözüm onasına yandığımın tırnak işareti..! sen de olmasan..
- bana following listeni söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim..
- dervişin fikri neyse tweet'i de odur..
- siyaseti gördükçe siyasetçilere kızıyorum; buna rağmen bakmaya devam ettikçe de kendime..
- leheb suresini bile kendi üzerine alınan müslümanlar lazım bize..
- kafasında karakterler oluşturan kişiye şizofren, oluşturduğu karakterlere sıra dışı şeyler yaptıran kişiye de senarist denir.
- #inception filminde "mal" karakteri dünyada uykuda olduğunu düşününce herkes onun delirdiğini düşündü; halbuki "mal" hakikate ulaşmıştı..
- sokağa çıkarsan sorunu göremezsin.. sokağa çıkmadan sorunu çözemezsin.. böyle bir şey işte memleketin sorunu..
- türkçe soldan sağa, arapça sağdan sola, twitter ise aşağıdan yukarıya doğru okumayı öğretti bize.. :)
- daha önce türkiye'de başörtüsü sorunu olmadığını söylemiştim, şimdi de kürt sorunu olmadığını söylüyorum. bizdekinin adı insanlık sorunu..
- "kurunun yanında yaş da yanar" tamamen bir adalet tembelliği durumudur, kul hakkına girmektir, kullananın ahiretini cehenneme çevirebilir!
- mirâca çıkıp dönene kadar yatağı soğumayan peygamberin, sabah namazını kılana kadar yatağı soğumayan ümmetiyiz..
- îmân edip kendisini düzeltmeye çalışana müslüman, kendisini bırakıp memleketi düzeltmeye çalışana islâmcı denir.
- "neden" ve "niçin" sorularını eş anlamlı gibi kullanırız ama aralarında fark vardır. "neden" dayanağı, kaynağı sorar, "niçin" hedefi sorar. ateist için kaynak önemlidir; sürekli "neden" diye sorar. "niçin"i hiç kullanmaz çünkü varlığın bir hedefi yoktur. tanrı inancı olan kişi ise "neden" diye sormaz; onun için her şeyin kaynağı tanrıdır.onun amacı vardır ve hep "niçin"in cevabını merak eder.
- navigasyon cihazına ettiğimiz kadar hürmet etmiyoruz kur'an'a.. 1400 yıldır yol gösteriyor bize; biz sürekli alternatif yollar buluyoruz..!
- her insan evinin önünden sorumludur; daha önce evinin içinden sorumludur; daha da önce ise kendi içinden sorumludur..
- "biliyorum" düşüncesi "öğrenme"nin önündeki en büyük engeldir..
- eleştirmeyi seven insan egoist insandır..
- kainatı, yani sonsuzluğu tahayyül edemez insan. bu bile bir yaratıcının varlığına inanmaya yeter.
- müslümanın namazdayken düşündüğü şeyler, onun hayattan ne anladığını gösterir..
- bir ayet duyduğunda imanın artıyorsa gönlün Allah'a dönük demektir; ayetleri kendi isteğinle okuyorsan aklın da Allah'a dönük demektir.
- "......dir." şeklinde biten cümleleri kurmadan önce iyi düşünmek lazım; zira geri dönüşü zor olan yola sevkederler insanı..
- "sarhoşken namaza yaklaşmayın" ayetinin sadece ikinci kısmını dikkate alan zihniyet, "yiğidi öldür, hakkını yeme" sözünün sadece ilk kısmını dikkate almaktan geri durmuyor.
10 Mayıs 2011 Salı
retweet nisan
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder